lördag 6 september 2008

En första förnimmelse


Ibland kommer man av en händelse i kontakt med en bok som man genast vet att den. Såhär kan det gå till:


Man hör en låt som man gillar, till exempel Ani DiFrancos You had time. Sedan lyssnar man på den via YouTube där någon, för att illustrera låten, har klippt ihop ett fancollage från en film som heter Lost and delirious. Filmen verkar vara en lesbisk internatfilm. Jag kollar upp den på imdb och det visar sig att den är baserad på en roman av Susan Swan - The Wives of Bath. Gender issues, sexuell repression, freudiansim och förbjuden kärlek. Jag går och köper den nu.

En timme senare:
Hedengrens har den inte. Bemötandet är trevligt och kompetent.
Akademibokhandeln har den inte. Bemötandet slött och oengagerat.
Antikvariat.net har den inte. Antikvariat.net är en pinsamt dålig sida som inte har uppdaterats sedan 1998.
Bokfynd.nu visar vart den går att beställa. Bra sida med flera alternativ där man ser vilken utgåva det är och vad den kostar. Hinner dock inte få den innan jag åker.


2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.imdb.com/media/rm1666291712/tt0245238
det här var länge en favvobild för en skribentkollega till dig, apropå vad den här artikeln fick mig att tänka på spontant.

Malin.N sa...

Den var rätt snygg faktiskt. Även om jag föredrog ännu mer när hon var klädd som Romeo.