torsdag 11 december 2008

Nobelrapportering del 3 - Madde och mat

Jag vill inte verka besatt eller så, men vi (Den Yngsta Prinsessan och jag) är ju inte helt olika (säg att vi är lika, säg att vi är lika SÄG DET SÄG DET). Vem hade kunnat förutsäga att vi skulle ha samma frisyr?

Svensk damtidning rapporterar från middagen genom mig:

Förrätt: intetsägande shellfish på sjötunga (bortsett från en mycket god mussla).

Huvudrätt: lyckad kalv (jag saltade lite på den dock) med potatisterrin och en liten rotfruktsbakelse som såg ut som ett konstverk.

Efterrätt: inlagt päron med kex, choklad, glass och något gelégodis. Var lite för stor och all over the place för att kännas riktigt lyxig, men den var också god - på samma sätt som en stor portion glass med chokladsås är god.

Champangen: syrlig och lite för varm

Rödvinet: runt och gott

Dessertvinet: mjukt och sött

Konjaken: drack jag inte upp

Inga kommentarer: