torsdag 11 december 2008

Nobelrapportering del 1

Vad får man om man korsar blondinbella med en nazist?

Svar: en humaniorastudent som sviker sina ideal.

Nobelfestens nyckelord: etikett, sexism, lyxigt, KTH, dyrt, kultur, japaner, hattar, ordnar, mat, sött vin, prominenta personer, guld

Och Katarina Frostenssons man (vars rykte väl inte är det bästa) sa såhär till mig (snarare om mig, över mitt huvud): "Vad förbannat snygg hon är, hon ser ut som prinsessan Madeleine – om jag inte vore bög..."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hjälp: någon sa nyligen att Katarina F. och Jean-Claudes äktenskap är en ”intellektuell allians”. Förmodligen har jag fått det här helt om bakfoten men är inte hon strängt troende katolik? (det är de ju allihop i akademien) Hur går detta ihop? Hjälp!

Anonym sa...

Hittade detta när jag sökte på Jean-Kladd:

INSIKT: Akademiledamoten Katarina Frostenssons man, fotografen Jean-Claude Ernault, har blivit festfixare, läste vi i SvD/City någon gång förra året. Lycka till.
Annars brukar Jean-Claude vara mer känd som Jean-Kladd, eftersom han så ivrigt kurtiserar yngre förmågor på Stockholms förlagsfester.
-Hej, jag heter Jean-Claude. Ni kanske känner till min fru, Katarina Frostensson. Hon kunde inte komma på festen, så jag är här istället för henne.