måndag 24 november 2008

Tramsigt, okunnigt, Gregoriusälskande...

Nu har recensioner på bokhora.se börjat citeras på omslag till nyutkomna pocketböcker. Varför då? Ibland undrar jag om det bara är jag som tycker bokhora är ett rätt fejkigt och kasst koncept? Fejkigt för att det är dålig en ripoff på sajten bookslut och kasst för att alla bokhororna utom H. Dahlgren (superkändis på en massa communities under nicket "thegirlleastlikelyto") är rätt dåliga recensenter.

I vampyrdebatten var jag måttligt imponerad av bokhorornas inlägg, och bokhoran J.Lindbäcks svar när hon intervjuas i DN om Augustpriset gör knappast saken bättre:

Varför ska vi ha litterära priser - det går ju inte att tävla i kultur?


Svar: Jag tycker det går att tävla!

Vilken bok är din favorit i den skönlitterära klassen i år, och varför?

Svar: Jag har bara hunnit läsa barn&ungdomsböckerna, och därför blir det en vild gissning på vilken min favorit bland de skönlitterära är - PO Enqvist. Grundat på magkänsla, massa intervjuer med honom om boken, och det faktum att jag inte är så förtjust i lyrik.

Vilken titel är din favorit genom åren?

Svar: Svårt att välja en, men jag säger "Gregorius" av Bengt Ohlsson då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dessutom är deras skitsajt aningen större än den betydligt bättre dagensbok.com :(