torsdag 30 oktober 2008

Saker om Sverige som de inte förstår



- Skandinavisk design (looks like a hospital)

- Hur det kan vara varmare inomhus i Sverige på vintern än i Storbritannien (isn't it colder in
Sweden? Jo, men vi råkar veta hur man isolerar).

- ”Det personliga är politiskt!”

- Strindbergs storhet – de vet inte ens vem han är (plats för rått skratt).

- Pappaledighet

För någon vecka sedan deltog jag i en diskussion för fjärdeårsstudenter i svenska. Utifrån denna artikel skulle vi diskutera jämställdhet och föräldraförsäkring. Jag trodde att det skulle bli världens tråkigaste diskussion eftersom det är helt uppenbart att killen i artikeln har rätt.

Haha. Försök ha en diskussion om jämställdhet med studenter uppvuxna i ett land där mammorna stannar hemma i 19 år innan de blir proffsbloggare: "Jag har aldrig mått dåligt av att min mamma stannade hemma med mig, och nu är hon egen företagare utan någon som helst arbetslivserfarenhet."

OK, men vad händer med din mamma om din pappa drar? Då har hon ingen pension och kommer att frysa ihjäl på vintern eftersom ni fortfarande inte har lärt er att isolera husen ordentligt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha! Jag känner igen mig så totalt, bara det att jag hade liknande upplevelser i Spanien! Min annars mycket bra lärare tyckte att han var jämställd för att han badade sin son på kvällarna. Men när hans fru skulle resa bort fick svärmor komma och ta hand om sonen.. inte kunde han..

Anton sa...

Det går en väldigt bra reklam på tv hemma i sverige nu för ett pensionsbolag som man kan se här. Den stämmer ju i många aspekter med dagens england ^__^

Anonym sa...

hahaha! jag hamnnade en gång i värdens längsta diskussion i nya zeeland om just isolering. det verkar vara väldigt svårt att förstå. intressant! bergvärme... det gick bara inte att översätta!

https://sextoysonlinestore.com sa...

Kamagra finns hos www.intimleksaker.se
Rekommenderar SEXLEKSAKER www.intimleksaker.com
SEX SHOP www.sextoyonlinestore.com
Sex Toys www.sextoyonlinestore.com